U bent hier: Welkom arrow Gezondheid
Gezondheid

In het menu aan de linkzijde vind u informatie over: Diabetes, Astma, COPD, Bloeddruk, Roken, Hart en vaat ziekte en keuringen. Maar ook informatie over veel voorkomende klachten.

Algemene informatie

Alcoholvoorlichting Informatie over alcohol en de gevolgen van (overmatig) alcoholgebruik.

Apotheek Betrouwbare informatie over de meest gebruikte geneesmiddelen, waarvoor ze worden gebruikt en wat de bijwerkingen zijn. Ook veel informatie over veel voorkomende aandoeningen.

BetrouwbareBron Betrouwbare informatie over ziekten en klachten, onafhankelijk en logisch voor u verzameld.

DVN Informatie en links over diabetes bij de Diabetesvereniging

Erfelijkheid Publieksinformatie over erfelijke en/of aangeboren ziekten en aandoeningen.

GGD Gezondheidsinfo Gezondheidsinformatie over veel verschillende onderwerpen.

Gifwijzer Informatie over vergiftigingen

Grip op je Dip Wat je zelf kunt doen aan je sombere buien. Zelfhulpprogramma

KiesBeter Een nieuwe site waar u informatie vindt over medicijnkosten en waar u ziekenfondsen kunt vergelijken. De site wordt binnenkort uitgebreid met o.a. informatie over ziekenhuizen.

Meldpunt Medicijnen Meldpunt Medicijnen kan iedereen zijn ervaringen over medicijnen kwijt. U kunt alles melden: bijvoorbeeld iets over bijwerkingen, over het medicijn dat goed werkt of juist niet, over de verpakking, of dat het medicijn niet vergoed wordt.

Psychowijzer Informatie over verschillende psychische problemen; over de verschijnselen, achtergronden, tips, therapie en medicijnen.

Rijksvaccinatieprorgamma Alle actuele informatie over vaccinaties bij kinderen en jongeren.

SoaAids Informatie over seksueel overdraagbare aandoeningen, SOA-preventie, Aids en veilig vrijen.

Stivoro Voorlichting over roken en hulp bij het effectief stoppen met roken.

VoedingsCentrum Wetenschappelijk verantwoorde, eerlijke informatie over gezonde voeding en voedselveiligheid.

Zwanger! Er is een uitgebreide brochure beschikbaar over dit onderwerp. Als u deze op uw schijf op wilt slaan, klikt u dan even met de rechtermuisknop op de link en kiest u voor "doel opslaan als..". U kunt de brochure overigens ook gewoon online lezen.

Informatie voor jongeren

Ben jij sterker dan drank?/ Wil je weten of je sterker bent dan drank, test dan jezelf en wees zo eerlijk mogelijk.

Donor of Niet?Alles wat je wil weten over orgaan- en weefseldonatie.

NetDokter Informatie over verschillende gezondheidsthema’s: drugs, drank, roken, seks, uiterlijk en vrije tijd.

Sugar Informatie over diabetes voor en door jongeren

Testen

Drink Test